09 marts 2013

El Pinar - La Almudema (Caravaca de la Cruz)

Category: XXV Trofeo Internacional Murcia Costa Calida 1.day
Map/area: El Pinar - La Almudema (Caravaca de la Cruz)
Organiser: F.O.R.M.
Country: Spain
Discipline: H21B
Results
Jau trešo gadu pēc kārtas, martā lidoju uz siltajām zemēm! 2011. gadā startēju Portugālē, 2012. gadā Spānijā, un arī šogad atgriezos Spānijā. Ja iepriekšējos divus gadus vairāk braucu kā sportists, kad viss bija pakārtots startiem sacensībās, tad šogad uz Spāniju vairāk devos atpūsties un tikai tā garām ejot iegriezos uzskriet šajās sacensībās. Mērķis jau protams bija arī šīm sacensībām, bet pārāk neiespringu, vēl jo vairāk tāpēc ka pagājušo gadu pārsteidzoši ieņēmu 2. vietu. Bija skaidrs ka šeit B grupā skrien vēl lielāki ''svētdienas'' skrējēji nekā es, tāpēc mierīgi varu paļauties uz savām orientēšanās prasmēm, nemaz baigi nespiežot uz skriešanas ātrumu. Tātad mērķis arī šogad kāpt uz pjedestāla, kaut arī konkurenti pilnīgi nezināmi, un H21B grupa atkal ir viskuplākā ar vairāk kā 50 dalībniekiem. Šogad šajās sacensībās esmu vienīgais latvietis, tāpēc karogs ir uzvilkts tikai man :) blakus igauņu karogam (izrādās kāds igaunis arī ir te). Vakar pie kempinga pa piejūras reljefu izskrēju mazu treniņdistancīti ar pērnā gada karti, bet tas bija vairāk lai pārbaudītu kas notiek ar sāpošo pēdu. Nav labi, sāp. Bet sacensību ātrumā sāpes aizmirsīsies. No rīa jānobrauc ''tikai'' 140 km līdz starta vietai (gribējām dzīvot pie jūras nevis kalnos) un sacensību centrā ar telefona navigāciju ierodamies ļoti laicīgi. Izņemu numuru, ievērtēju kalnu fonā pa kuru noteikti vīsies distance, pabrīnos par akmeņaino pamatni finiša rajonā, pabrīdinu savus līdzjutējus ka pēc ~ 55 minūtēm lai gaida finišā (B grupas uzvarētāja prognozētais laiks esot 50-60 min.) un esmu gatavs doties uz startu. Jau ierastie pirmsstarta vingrojumi un staipīšanās, saudzējot pēdu, tikai mazliet paskrienu un pašausminos par pamatni mežā, arī tur viss ir vienos akmeņos. Sajūtas tādas it kā skrietu pa šķembu ceļu, tikai tās šķembas uz pusi lielākas, nekā uz Latvijas lauku ceļiem. Būs ļoti uzmanīgi jāskrien, jo slodze uz potītēm būs pamatīga.
Pienāk mana starta minūte, un starta tiesnesis mani aicina uz startu, nosaucot tikai vārdu, jo uzvārdu neriskē lasīt savā spāņu izrunā :) Iepriekšējos gados uztraukums pirms starta bija lielāks, šogad esmu pavisam mierīgs, jo nu jau aptuveni nojaušu kāds apvidus sagaidāms un priekš manis tas vairs nav nekas jauns. Etaps uz 1. kp viegls, tieši tāds lai ielasītos kartē. No kalna uz leju caur atklāto apvidu un ar orientieri uz balto meža puduru, kura malā klintiņa ar punktu. Skriet jau varētu no visas sirds, bet tie akmeņi... nu nē riskēt es netaisos, un zinot cik man tās potītes ir cietušas, tāpēc skrienu ļoti uzmanīgi visu laiku skatoties kur lieku katru nākamo soli, un ja vajag paskatīties kartē, tad labāk apstājos. Etaps uz 2. kp jau izskatās mazliet sarežģītāks, jo punkts zaļajā. Vispirms pa atklāto un tad virzienā gar horizontālēm līdz punkta gravai. Līdz gravai nonāku, bet punkta nav, nav īsti pārliecības vai esmu pa augstu vai zemu, varētu būt ka punkts ir uz leju, čujs nepieviļ, bet ~30 sek. pazaudētas, turpmāk uzmanīgāk jātur virziens zaļajā. Etaps uz 3. kp pavisam viegls - ārā uz dzelteno un tad pēc attāluma punktā iekšā, bet uz 4. kp beidzot izaicinošs etaps. Taisni iet nevar, jo priekšā normāls kalns, kuram otrā pusē klintis. Pa labi izskatās taisnāk, bet nesaprotu vai to punktoto augļu dārzu drīkst vai nedrīkst šķērsot, tāpēc izvēlos kreiso variantu, kurš izrādās ļoti labi skrienams gar kalna malu. Klintis varbūt vajadzēja aplocīt savādāk, bet vismaz punktā nonācu droši. 5. un 6. kp īsie etapiņi virzienā, viens skrienams, otrs ejams, abi izdodas perfekti pa līniju. Distances sākums ļoti labi veikts, kas dod pārliecību ka būs labs rezultāts. Uz 7. kp samērā garš etaps un uzreiz nevaru izlemt kā doties, var pa augšu caur 2. kp un var pa leju, kur skrēju no 3. kp, var protams arī taisni gar līniju, bet joprojām nesaprotu vai drīkst šķērsot to augļu dārzu. Izlemju doties taisni un ja nevarēs skriet cauri tam dārzam, tad došos gar malu caur 2. kp. Izskrienu gar gravu ārā pie lauka malas, hmm kaut kādi ziedoši koki, bet līdz ko ieraugu ka tur cauri jau skrien pāris orientieristi, tā nešauboties arī es dodos taisnā virzienā cauri. Izskatās ka arī uz 4. kp vajadzēja caur šejieni skriet, vienīgi akmeņi šajā augļu koku dārzā ir vēl vairāk kā mežā. Tālāk vienkārši, pa horizontāli, nolasu graviņas un punktā iekšā. Arī uz 8. kp garš etaps un vispirms izskatu visus variantus, jo pa vidu ir nenormāli daudz horizontāļu gan uz leju, gan uz augšu. Neko labāku nesaskatu, kā tikai doties taisni pa dzelteno kontūrceļu uz kura nevajadzēja nemaz lasīt karti. Līdz pusetapam viss ritēja labi un nekas neliecināja ka pieļaušu šodienas lielāko kļūdu. Kļūda sākās kalna augšā, pašam nemaz to nenojaušot. Plāns bija doties lejā no kalna gar kontūru līdz ceļam, un tad gar mazo tērcīti augšā kalnā līdz punktam. Kontūru nepiefiksēju, un uz ceļa nonācu tā īsti nemaz nezinot kur precīzi atrodos. Iztēlē viss liecināja ka esmu pa zemu un vajag nedaudz paskriet uz priekšu pa ceļu un tad jau ieraudzīšu graviņu pa kuru kāpt augšā kalnā. Paskrienot uz priekšu, tik tiešām pa kreisi bija grava, kura veda augšā kalnā, droši skrēju nost no ceļa un sāku kāpt augšā kalnā, līdz brīdim kad sapratu ka tā grava ir pa lielu nekā vajadzētu būt un arī lielais kalns nu vairs nav pa labi, bet gan vairāk tā kā pa kreisi. Maza pauzīte, kartes izpēte, un ir skaidrs, esmu aizgājis kļūdā :( punkts ir krietni atpakaļ kalnam pa kreisi. Daudz nepsihojot devos šķērsām pa horizontālēm augšā, skaidri nojaušot kur ir punkta vieta. Kļūda iespaidīga (tajā brīdī šķita pat ~ 5 min.) un par pjedestālu laikam varu aizmirst. Apskatoties splitus un garmin grafiku, sanāk ~3 min. kļūda, kas mani atmeta no 4. vietas uz 8. Šādas kļūdas mazliet uzdod pa nerviem, tāpēc nākamajos etapos gribas ātrāk atgūt zaudēto, un kā jau tas bieži notiek, sanāk iebraukt vēl lielākos mīnusos. Tieši tā arī notika uz 9. kp, virziens bija skaidrs, bet mazliet pārcentos lokot apkārt pauguram, un nonākot uz ceļa, tālumā pamanīju punktu pie koka, viss liecināja ka tas ir manējais, tāpēc virzienam vairs nepievērsu uzmanību, tik skrēju uz punktu. Liels bija šoks uz kontrolpunkta ieraudzīt nr. 76, jo man vajag nr. 90, paskatos kartē... nu jāāā, esmu klajumā pie tālākā koka, bet mans punkts ir klajumam otrā galā. Šī kļūda (1 min.) mani atmeta pat uz 11. vietu. Dzerampunktā nedaudz padzēros, temperatūra +17 un tāpat jau nedaudz svīst un kaltē. Galvā viena doma, vairs nekādu paviršību un neuzmanību, jākoncentrējas uz precīzu atrašanās vietu, kaut vai ar lēnāku ātrumu, bet precīzi zinot kur esmu. Jo uz 8. kp kļūda sākās tieši ar to, ka paļāvos ''plūsmai'' un no kalna lejā devos ''peldot''. Uz 10. kp vēl mazliet palēkāju pa labi pa kreisi, bet uz 11. un 12. kp precīzi pieturējos pie līnijas un punktus paņēmu tīri. Uz 13. kp garš etaps, var domāt variantus, bet es ja esmu uzņēmis taisnvirzienu, tad arī garajā etapā došos tik gar līniju. Sanāk mazliet palēkāt pa tiem izskalojumiem, bet tas atmaksājas, jo precīzi iznāku ārā uz pļaviņas tieši kur biju plānojis. Etapa beigas vieglas, pēc attāluma tik uz punktu. Uz 14. kp nedaudz novirzos no taisnā plāna, izskrienot uz ceļa, kur iespējams attīstīju šodienas lielāko ātrumu, pats punkts visai ekstrēms, klinšainā graviņā, kur sanāk piedomāt kā nokļūt pie punkta. Uz 15. kp atkal priekšā kaut kāda punktota pļava un nav ne jausmas ko spāņiem tas nozīmē - drīkst vai nedrīkst skriet pāri. Dabā tas ir uzarts lauks, kuram vietējie droši skrien pāri, tāpēc arī es bez minstināšanās duru pāri. Uz pēdējo 16. kp cauri ziedošam koku dārzam un tad jau finišs cik nu vēl spēks atlicis un cik potītes ļauj skriet pa tiem akmeņiem.
Līdzjutēji manu finišu ir nokavējuši, jo finišēju ar rezultātu 49:41 kas ir ātrāk nekā prognozētais uzvarētāja laiks (jau distancē ieskatoties pulkstenī, sapratu ka organiztori būs kļūdījušies ar prognozēm). Rezultāts deva mazu cerību ka varbūt būšu starp ātrākajiem, tomēr sapratu ka tās divas kļūdas man deva pamatīgus zaudējumus (~ 4 min.). Beigās ieņēmu 6. vietu no 46 dalībniekiem, kas nav nemaz tik slikti, kaut gan mērķis bija Top3. Bez tām kļūdām 3. vieta arī būtu, bet augstāk gan ne, šogad izskatās ka ir spēcīgāki konkurenti, vai arī pārāk bailīgi esmu skrējis pa tiem akmeņiem, bet potītes nebija nekāda vēlme izmežģīt. Rītdien iedzīšana, 5. un 7. vieta man ļoti tuvu, tāpēc ceru uz sadarbību ar šiem čaļiem, un cerams mums izdosies panākt trešā vietā esošo (3 min. deficīts), un tad jau varēs pacīnīties par pjedestālu un trofejām :) Tagad ekskursija uz Murcia un vakarā relaksēšanās kempinga saunā un baseinos, kā arī neiztrūkstošā ik vakara Sangria ar apelsīniem.